יום ראשון, 18 באפריל 2010

עצמאות של פטישים

"אז איפה אתם בליל העצמאות?"
"יוצאים לבמות בעיר?"
"קנית כבר ספריי ופטיש אויר?"
"לי יש מרסס דור 3, הבקבוק מתמלא ומחובר למצלמה שמצלמת את הקורבן".
"איזו להקה תהיה בבימה המרכזית?
"יש זיקוקים?"

"וביום? מנגל בגן הלאומי?"
"הולך לבסיס צה"ל? עזוב! יש פקקים, בוא אלי, נשב על איזה בירה וסטייק".

לפני שהבנתי את המשמעות של הדגל, שאלתי את סבא וסבתא שלי, ממקימי המדינה, למה תולים דגל על כל עמוד חשמל. קיבלתי תשובה מאוד פשוטה, זה כמו נר ששמים בעוגת יומהולדת. התשובה מצאה חן בעיני, אבל דבר אחד לא הבנתי, אם המדינה עדיין לא בת חמישית (זה היה ממזמן...), איך זה שאני רואה יותר מחמישים דגלים...


לו הייתי המדינה, מעניין איך הייתי רוצה שיחגגו את העצמאות שלי. ילד שיש לו יומהולדת, שמים אותו על כיסא ומביאים לו עוגה עם נרות. אני חושב שבתור מדינה גם ייתי רוצה משהו בסגנון, משהו רומנטי כזה, נר חדש על כל שנה עם הידיעה שכל נר נוסף לא מראה על זקנה אלא על בגרות. בתור מדינה הייתי רוצה איזה מתנה מיוחדת, כזו שאף אחד לא מקבל, גם לא המדינה השכנה.
מצד שני, לו הייתי המדינה, מה היה עוזר לי עודת יומהולדת או מתנה, ממתי מדינה יכולה לאכול? אבל אם כבר, גם נרות לא יכולים להרשים יותר מידי מדינה אז למה תולים דגלים?
 
יכול להיות שבכלל טעיתי בהבנה של יום העצמאות, זה לא יומהולדת למדינה אלא לנו האזרחים שזכינו למדינה עצמאית. האמת, זה אפילו הסבר די משכנע, אבל אם יש לי הזכות לעצמאות, למה דופקים לי על הראש או מרססים אותי בשלג לבן אם בסך הכל התבלבלתי ועברתי במרכז העיר?
איך בכלל החגיגות בעיר או המנגלים מסמלים את העצמאות? מה, לא יכלנו ללכת לאופרה טובה בגרמניה לפני המלחמה? אי אפשר לעשות איזה סטייק טוב גם באוסטרליה? ומה, באמת תל אביב זה המקום היחיד בעולם עם פקקים?
ואם אני יכול לחגוג עצמאות במקום אחר, למה בכלל צריך יום עצמאות? למה לא לעשות פשוט יום חופש בלי כל הכסף שמתבזבז על אומנים מהשורה הראשונה ועד האחרונה או על זיקוקים שאני לא מצליח לצלם כי בדיוק אז נגמרת לי הבטרייה?
אני לא רוצה להישמע חס וחלילה כרומס את כל ערכי הציונות עליהם חונכתי, אני פשוט דורך על כמה יבלות. כלעצמי אני חוגג את העצמאות שהעניקה לי המדינה, הזכות להיות כמו כולם ואז לקטר על זה.

שיהיה לכולנו יום עצמאות שמח

וכן, אני מקווה שיום אחד נבין את הזכות שלנו לעצמאות יהודית ואז גם נחגוג את זה בצורה טובה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה