יום שלישי, 29 ביוני 2010

מאחורי הקלעים של כנס

כמו שהבטחתי (פייסבוק שם שם), הנה תיאור של אחורי הקלעים בארגון כנס. הכנס המדובר הוא כנס בכנסת שעסק בבדיקת ההשלכות המשפטיות והכלכליות של ההקפאה. הנה קישור לצילום שלו - http://www.inn.co.il/News/News.aspx/206157
קודם כל צריך לבחור תאריך ושעה. הבחירה נעשית לפי האולמות הפנויים. למרות שיש שלשה אולמות - אולם הרצאות גדול ושני אולמות המכלים עד מאה איש, מסתבר שצריך לשריין זמן רב קודם. במקרה זה שריינתי את האולם הגדול שלשה חודשים מראש ולא היה לי מרווח אפשרויות של תאריכים.
אחר כך צריך למצוא דוברים. מסתבר שלמרות שהנושא בלב של כולם (הכוונה לאנ"ש), קשה למצוא דוברים לכנס כזה. מחד לא רוצים אנשים שמזוהים יותר מידי פוליטית ומאידך, אנשים מהמרכז הפוליטי חוששים לעתידם באקדמיה. הדוברים צריכים להיות מעניינים, בנושא מקורי ועדיף שיביאו נתונים. גם כשנמצאו אנשים שעשויים להיות מתאימים, הם אכן צריכים להסכים לדבר וכמובן להיות בכלל בארץ.
גם לאחר שרשימת הדוברים נסגרה, היו בה שינויים, בדר"כ כל שינוי גורע אך כאן זה היה לטובה (הזכויות שמורות לח"כ - כצל'ה ולעוזר הנוסף הראל).
סך העבודה במציאת דוברים הסתכמה בשעות רבות, עשרות טלפונים, מיילים רבים ואינספור שיחות התייעצות עם אנשים שונים.
אחרי שכבר סגרתי על אולם וכבר יצא המיץ במציאת הדוברים, נשאר "רק" להפיץ את ההזמנה. מסתבר שכדי שיגיעו מאה אנשים, ההזמנה צריכה להישלח לכמה אלפים. מישהו המציא ב"ה את רשימות התפוצה הכתומות למיניהם, אבל זה עדיין לא מספיק. אפילו פייסבוק בכבודו ובעצמו יחד עם חברים שעזרו בפרסום האירוע לא הביא לתוצאות רבות. בסופו של דבר כתבה טובה בערוץ שבע עשתה עבודה טובה והשלימה את המוזמנים לקרוב למאה. כל התהליך של פרסום האירוע מלווה במתח האם כמות המוזמנים מצדיקה את גודל האולם.
יום הכנס הגיע! הבוקר מתחיל בהכנות אחרונות של סידור האולם, ציוד צילום, הדפסת שלטי הכוונה, קניית בקבוקי מים, בדיקה שהמקרן עובד, ריצה לדפוס, בחזרה לאולם, לכניסה לכנסת לטפל במישהו שיש לו בעיה עם אישור הכניסה, חזרה לחדר ושוב לאולם.
הכנס התחיל. מחשבות על מנוחה מתחילות להתגנב לראש, אלא שצריך לצלם, לטפל בעוד אישור כניסה שיש בו בעיה, להמשיך לצלם, לסדר משהו במחשב בלשכה. בקיצור, במשך כנס של שעתיים יש זמן לרבע שעה של ישיבה.
הכנס נגמר, עכשיו צריך להספיק לאכול (הבטן רוצה את שלה), להוריד את התמונות למחשב ולבחור תמונות טובות לתקשורת.
ואז הכל נגמר, עד הכנס הבא. נקווה שזה יהיה על חיזוק תנופת הבניה...

2 תגובות: