יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

אז כמה חיילים יש בתל אביב?

תמיד חשבתם שהחרדים אלה הם שמשתמטים, שהחילונים נושאים בנטל הגיוס ושמצביעי מרץ שרתו כולם שרות קרבי מלא?
ככה גם אני חשבתי עד שהתגייסתי, ואז הבנתי שטעיתי.
בכל שרותי הצבאי פגשתי קיבוצניקים בודדים, בדיקה מדוקדקדת יותר של הקיבוצים גלתה שזה לא שהם משתמטים, הם פשוט מעדיפים חטיבות מסויימות, כמו שריון או נחל.
השאלה הגדולה יותר שלי הייתה על תל אביב.
במהלך שרותי הייתי בשלוש פלוגות שונות, זאת שהתגייסתי אליה, של קורס מכ"ים והפלוגה בה שרתתי כמ"כ. בכל פלוגות אלה (מעל שלש מאות חיילים), פגשתי פחות מחמישה חבר'ה מתל אביב. כל השאר היו דתיים, מיש"ע, מהפירפריה, המון מחיפה והרבה מבאר שבע. ואז שאלתי את עצמי אם יש בכלל נוער בתל אביב.
אני יודע שרבים יתמהו על שאלתי, ברור שיש נוער בתל אביב, זו העיר של הצעירים, עיר של מסיבות, מופעים, עיר שלא הולכת לישון, אז בעיר כזאת לא יהיו צעירים? אני יודע, בצבא פשוט לא פגשתי אותם אז לכן שאלתי.
היום סוף סוף, התבררה שאלתי, כן, יש נוער בתל אביב אבל הוא פשוט לא מתגייס בכלל, בפרט לא לקרבי.
במקום לאכביר בקשקושים, כנסו לוואלה (כן, וואלה!) ותראו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה